måndag 2 januari 2012

Nytt år och ny vardag igen.

Alltid går ledighet så fort.... Fast jag tycker det är ganska skönt när vardagen kommer igång igen, tyvärr är det ibland bara lite trögstartat.

Börjar idag med ett kvällspass på min VFU. Känner att prestationsångesten kommer smygande, har denna veckan bedömningssamtal för VFU:n nästa vecka ett ankomstsamtal som med är betygsgrundande och veckan där på en ganska stor salstenta som ska skrivas. Känns lite mycket nu och jag känner mig inte alls redo på alla plan. Jag ogillar faktumet att jag ska bli bedömd på det jag gör (även om jag vet att vissa saker är ett måste),  men att en lärare ska så och studera mig när jag pratar med patienten om dennes hälsa och levnadsvanor känns inte riktigt bekvämt.
Antar att det bara är att bita ihop ignorera "övervakaren" och göra det på mitt sätt, då kommer det nog bli bra ändå.

Nehe, plikten kallar...

Inga kommentarer: