onsdag 4 januari 2012

Tokkatt

Vad är det med vår katt? Jag tror hon är lite knäpp... Hade fått för mig att katter inte är så förtjusta i vatten och bad är inte att föredra. Detta. Verkar inte stämma på Smulan. Hon verkar gilla vatten, ligger jämt intill duschväggen när någon duschar så att lite vatten sipprar ut på henne. En gång har hon badat i badkaret (av misstag förvisso) men inte har badkaret skrämt henne för det. Även ett dopp i toaletten, äckligt tycker jag men hon klättrar gärna på den när hon får chans. Nyss hittade jag henne sittande i handfatet och undersöka kranen. Satte igång lite vatten och genast börjar hon tvätta tassarna och huvudet. Men inget djur i min familj har någonsin varit så som det står i böckerna tidigare, så varför skulle denna katt vara det?

Man blir som man umgås heter det ju och vi är väl familjen tokig då...

Inga kommentarer: