lördag 20 augusti 2011

Händige man

Min man är allt ganska händig. Ett stort och fint uterum har han byggt till mig och dessutom designat och själv byggt möblerna där. Ja jag har väl med haft ett litet finger med i leken. jag har pekat, tyckt och bestämt, hållit i en och annan bräda och satt några spik.

Detta gigantiska bord med plats för hur många som helst, eller man kan säkert få plats 14 personer runt det i alla fall. 





Detta är stommen på vad som snart ska bli en soffa,. Brädorna tog plötsligt slut och vi fick avbryta bygget för dagen. Gjorde inte mig så mycket så det faktiskt är lördag och klockan då var 19.30, känns som det var läge för soffan framför teven. Fortsatt bygge får ske nästa vecka när material kan hämtas. Sen återstår lite piff.  Givetvis ska det på nytt tyg då detta mest påminner om en gammal lantlig kökssoffa och det är inte riktigt vad vi har tänkt oss. Letar förbrilt efter ett snyggt och passande tyg för detta ändamål. En massa kuddar till ryggstöd måste införskaffas, eller får jag sy...
Sen kan vi snart börja sitta i uterummet!

Inga kommentarer: