tisdag 22 november 2011

Vägrar

Från och med nu vägrar jag ha en arg tvååring med mig till affären.

Igår åkte vi en runda till affären, skulle titta på tomtarna och barnen skulle få peka lite på vilka leksaker de önskar sig i julklapp. Gick till en början jätte bra, men sen fick lille-Plutt syn på en chokladtomte och helvetet bröt loss.

Han skulle till varje pris ha denna tomte. Men jag hävdade bestämt nej, det är inte lördag. Arg som ett bi började han tjuta. Höll tomten i ett fast grepp och började springa, jag efter och han skrek mer. I panik började han öppna tomten, vet inte om han tänkt sätta i sig den snabbt för att få behålla den. Till slut kunde jag ta den och då blev han klart ännu argare. Kastade sig på golvet och skrek helt galet.
Konstigt nog var jag väldigt lugn.

Ner med den skrikande ungen i kundvagnen och till kassan, betala och snabbt ut till bilen.

Nu var det ju bara så att jag skulle handla veckans mat på Ica med... Vägrar ha detta skrikmonster med med. Körde hem till mormor och morfar och dumpade av barnen medan jag åkte och handlade. Lugnt och skönt, utan stress.

Dessutom var det glada och nöjda barn jag hämtade hos mormor och morfar. För det är klart roligare för dom att vara där än i affären.
Alla nöjda!

Inga kommentarer: