torsdag 20 oktober 2011

Pippi Långstrump räddar mig

Små barn och mamma med stukad fot är inte den bästa kombinationen. Men Pippi Långstrump räddar mig, som så många gånger tidigare. Lille plutt är fullkomligt kär och en aning beroende av Pippi. Det enda som visas på vår teve nuförtiden är Pippi och inte mig i mot för även jag gillar denna tokiga tjej.




 

Tur är att vi på vår senaste tripp till Ullared inhandlade hela serien som består av sex DVD-skivor med alla avsnitt på. Dessutom har vi de två långfilmer som med finns, så åtta filmer att variera mellan är ganska skönt, konstigt nog tröttnar inte jag heller på att de dessa filmer trotts att vi ser på dem om och om igen.

Just nu ligger jag och grabbarna nerbäddade i sängen och tittar på Pippi på de sju haven, myspys!

 


Skulle vilja tacka den underbara kvinna som hittat på dessa historier. Jag är helt säker på att de kommer leva kvar i många generationer framöver. Utöver Pippi finns det ju många andra fantastiska historier som biter sig fast i våra hjärtan.



Tack Astrid Lindgren!

2 kommentarer:

Lina sa...

Kul att höra att barn fortfarande gillar Pippi. Var lite rädd ett tag att det bara är Bakugan och Byggare Bob som gäller...

Krya på den stackars foten!

Lina

Lilla Jag sa...

Pippi är bäst. M börjar dock tröttna lite eftersom D vill bara se Pippi jämt.