måndag 15 augusti 2011

Vem bor i torktummlaren?

Har ägnat större delar av denna dag att ta i tu med monsterhögarna av tvätt som stått och morrat på mig en längre tid. Hela tvättstuga var fylld, 100 kilo rentvätt och lika mycket skitit som väntat på att bli rent.

Eftersom all tvätt legat nedtryckt i korgar då jag varit för lat för att ta hand om det innan därför var den givetvis ovanligt skrynklig och jag fick asa fram strykbrädan och strykjärnet. Hur tråkigt är inte det? Jag tycker det är otroligt tråkigt att ta hand om all ren tvätt, att sortera och slänga in mögig tvätt i maskinen är inte alls lika trist som att ta hand om den rena tvätten som ska vikas, sorteras i högar och placeras i rätt garderob.

I vår familj tvättar vi dessutom mer än vanligt. För något år sedan kom J ut lite undrande till mig och frågade om trosskydden hade blivit väldigt dyra eftersom jag tvättade dom. Ops! Vet inte riktigt hur det hamnade där... men förvirrad som man är så förvånar det mig inte. J där i mot tyckte att mobilen var smutsig och tvättade den i 60 grader instoppad i ett par arbetsbyxor. Det var med ganska begåvat, han tvättade bort alla funktioner i mobilen. Idag när jag tömde tvättmaskinen hittade jag en colaburk, som på något konstigt vis hamnat där. Minstingen är högst misstänkt för det brottet...

Sen har vi alla dessa en miljon strumpor som ska paras ihop och nog fan blir det alltid omaka par över. Var tar dessa strumpor vägen? Gissar att det bor någon i vår torktumlare som äter strumpor.

Nej detta med tvätt är inte min grej, jag avskyr det. Det värsta är att det är ett evighetsjobb, det tar aldrig slut. När man nöjd tror sig tvättat undan allt är snart tvättkorgen full igen.

Inga kommentarer: