söndag 28 augusti 2011

Tillbaka till vardagen

I morgon är det dags att börja skolan igen, termin två. Känner ingen "semestern-är-slut-ångest" Men en irriterande smärta i halsen som tränger sig upp i örat, en täppt näsa och huvudvärk är något jag känner av. Givetvis ska den årliga höstförkylningen tränga sig på mig precis lagom till skolstart. Lite opassande om du frågar mig. Gissningsvis tar det bara några dagar kanske någon vecka sen börjar ungarna med snora och det blir dags att vabba. Säkert lagom till min första inlämningsuppgift ska vara klar. Det är så spännande att plugga och ha små barn.

Tycker det är ganska skönt att vardagen drar igång igen. Att få ordning på rutiner igen, barn som lägger sig i rätt tid, ordning med vardagsmiddagar och förhoppningsvis lite träning.

J slipper nu gå hemma och dra fötterna efter sig (läs bygga uterum) och vara arbetslös, eller förlåt, arbetssökande. Ett jobb sökte upp honom i lördags och i morgon börjar han. Snabba ryck. Hösten är räddad när vetskapen om att pengarna kommer rulla in är ett faktum... och köp lusten stiger. Finns ganska många saker som jag bara MÅSTE ha!

1 kommentar:

Lina sa...

Visst är det härligt med vardag och rutiner igen, det är ju det som får oss att uppskatta ledigheten :-) Va härligt att det löst sig med jobb för J :-)Vi vet fortfarande inte hur de blir för Thomas :-( Men jag har iallafall börjat jobba lite :-)