söndag 7 augusti 2011

Söndag

Vaknade till rengets smattrande denna söndag låg kvar i sängen och drog mig tillsammans med familjen. Efter att noggrant funderat på vad vi skulle hitta på innan dagens barnkalas börjar, insåg jag att det passade yperligt att städa hela huset samt köra lite tvätt.

Sagt och gjort. J och jag började i varsin ende av huset, skurat i köket, gått låss med dammsugaren och mopen över alla golv. Gardinbyte i sovrummet.

Fick lite lätt panik när jag slängde ett öga på klockan och snabbt räknade ut att om en timme ska vi infinna oss på barnkalas och ingen i familjen har klätt sig. Slänger på ungarna kläder lite snabbt.
J och jag kastar oss in i duschen, samtidigt. Där trängs vi medan det rinner schampo i ögonen...
Ut igen och i kläderna.

Ut med ungarna i bilen. Fan, tvättmaskinen. En minut kvar, bra. Väntar. En väldigt lång minut.
Äntligen sitter jag med o bilen. Jaha vem tog presenten? Ingen? In igen och hämta. Nu kör vi. Alla med, alla klara och i perfekt lagom tid. Dessutom är huset städat. Hur gick detta till?

Inga kommentarer: