tisdag 9 augusti 2011

Handla med små barn.

Det är inte jätte begåvat att åka till affären för att handla hela veckans tilltänkta käk klockan 19.30. Eller det hade varit smart om man inte hade haft med sig en övertrött tvååring som kastar sig på golvet och med meter långa armar når allt och en vild femåring som kör rally med kundvagnen eller en man som måste stanna och prata med en bekan hur länge som helst utan att ha minata koll på varken vad vi ska köpa eller på familjemedlemmarna som far runt i affären som jehu.

Eftersom det inte var helt genomtänkt hade vi ingen lista med oss utan fick handla på känn. De meter långa armarna ryckte tag i både det ena och det andra. Lätt stressad försökte jag scanna allt som åkte i vagnen utan att riktigt reflektera över vad det var, bara det blev scannat så vi inte åker fast av Ica polisen tänkte jag.
Så där irrade jag runt med familjen på Ica i går kväll. idag åkte jag tillbaka för att köpa det som vi missade, SJÄLV.
Gick betydligt smidigare vill jag lova.

Inga kommentarer: