fredag 29 juli 2011

Dax att ta i tu med hullet

I väntan på fredagens middag tänkte jag avverka några tankar...

Efter denna sommaren när vardagen och dess rutiner infinner sig måste jag faktiskt ta mig i kragen och komma igång med lite fysiska aktiviteter. Jag är enormt duktig på att säga just detta och minst lika duktig på att aldrig komma till skott. Men min kropp behöver träna sig.
Magen vittnar om barnafödande och konditionen om... lathet?
Måste göra något åt detta! Men hur gör man? Hur motiverar du dig? hur kommer du loss från vardagens bestyr?

Tror grunden ändå ligger i att man måste tycka det är kul.

Jag har haft lite svårt att hitta en träningsform som passar mig. Försökte gå på gym ett tag men tappade motivationen och stod ofta över till förmån för familjen och tänkte att jag kunde ta det en annan gång, men den gången kunde dröja. Gick på mamma-barn-gympa när minstingen var bebis och då var jag duktig på att gå varje vecka. Tror att jag ska ge mig på att testa någon gruppgympa eller annan gruppaktivitet på bestämd tid. För då vet jag och då vet familjen när jag tränar och då måste det bli av.

Jag hoppas nu att detta inte en gång till bara blir något jag säger utan istället blir något jag gör.

Men jag börjar inte idag, för nu kom pizzan :-D

2 kommentarer:

Maria sa...

Du tränar så klart med mig! Det blir jättekul! Kolla schema på nätet (jag vet inte hur anonym du är så jag skriver inte ut adressen här. :D

Lilla Jag sa...

Ja det gör jag så klart! Jag ska ta en titt på det :D