lördag 30 juli 2011

Barnprogram

Vad gör jag uppe 6.30 en lördagsmorgon? Dessutom har jag redan varit uppe i nästan en timme... Framförallt varför tittat jag på Teletubbies?



Jag är inte så förtjust i dessa bebispratande filurer som alltid upprepar sig och gör allt minst två gånger, men tydligen gillas de av min tvååring som också är orsaken till att jag är uppe alldeles för tidigt en lördag. Fast han tror att Tetetubbeis är apor och i och för sig så vet jag inte riktigt vad de är för ena så apor kan funka om man så vill.

Så ner bäddade i soffan har vi barnprogramsmaraton medan alla andra sover som små grisar.
 Nu börjar Chaggington,
 
inte jätte road av det heller, har tröttnat ganska rejält på alla tecknade barnprograms som går alldeles för mycket dagarna i ända. Annat var det när jag var liten då gick bollibompa bara 18.15 och varade väl i 30 min. Det var det första tiden på klockan jag lärde mig, minns hur jag kollade på klockan många gånger och inväntade rätt klockslag.
Tacka vet jag Björnes magasin, kanske skulle vara en idé för SVT att sända i repris?
Eller vad tycker du?



Inga kommentarer: