fredag 9 mars 2012

Ta det med en nypa salt.

Nu har det varit dåligt uppdaterat här... Främsta anledningen till det är att jag inte varit så pigg efter influensan. Åkte på en rejäl bihåleinflammation direkt efter och i förgår var penicillinkuren slut och ändå är jag inte inte helt i form än. Men det ger sig hoppas jag. D har dock åkt på en ny omgång feber och snuva.

Alltså allvarligt, ska det aldrig bli bra? Jag har varit ur form största delen av detta år. Trodde jag skulle kunna träna ordentligt nu, men icke är det inte muskelinflammationer är det influensor. Har inte varit på gymmet på evigheter och det känns både trist och hemskt.

Känns som jag bara sitter som en lat säck potatis och sväller. Till och med barnen på förskolan tycker jag växer och blir rund, fick frågan om jag hade bebis i magen en dag... Åää nej, (inte vad jag vet).

Kan berott på att jag hade fickorna på jackan fulla med både saker och händer eller börjar jag lägga på mig hull. Ställde frågan till mannen hemma senare.
-"Älskling, tycker du min mage vuxit?"
Var på han med chockad min tittar på mig och undrar om det är något jag inte berättat för honom.
Sen avslutade vi den diskussionen och jag surade lite över sanningen.

Inte är det lätt heller att tillhöra den del av kvinnliga folket som fått den lilla bysten. Magen ser ju plötsligt mycket större ut när brösten är små. Vet inte om det är en tröst eller ytterligare ett nederlag. Kanske ska vara glad för det lilla?

Men vad ska jag göra? Träning och denna outhärdliga förkylningen är inte förenade med varandra.

Tur jag ska jobba i sommar och inte behöver vistas vid stranden.

Inga kommentarer: