måndag 6 februari 2012

Muskelbristning eller något...

Gårdagens styrkepass resulterade i vad jag misstänker en liten muskelbristning i en av mina (många!?) "magrutor". Inte alls vad jag tänkt mig nu när jag börjat komma igång med träningen igen. Under sit upsen började det smärta i en av "rutorna" och i plankan kändes det som en kniv i magen eller värsta muskelkrampen, inte alls skönt! Jag mitt nöt, försökte pressa mig att stå i plankan trotts att det gjorde jätte ont och blev så besviken på mig själv när jag inte klarade det fullt ut och fick ge upp 10 sek innan alla andra. Det bidrog kanske till att jag måste hålla vila ett tag nu tills detta läkt.Varför gav jag inte upp när jag kände att det gjorde ont?

Nu undrar jag vad jag kan träna utan att använda magen? Inte jätte mycket känns det som... Ska jag se det som en chans att ligga på soffan och lata mig? Får väl promenera i vinterlandskapet som breder ut sig. Lite sent för vinter nu enligt mitt tycke. Men tydligen har jag inget att säga till om där och då är det bara att gilla läget.

Inga kommentarer: