onsdag 15 februari 2012

Kan man köpa tid? I vilken butik då?

Varför har dygnet inte lite fler timmar?
Idag är en sådan dag då jag skulle behöva lite extra tid, speciellt i eftermiddag/kväll.

Sitter nu med en kopp te i handen och har förberett mig inför eftermiddagens seminarium. Alltså detta med vetenskapliga artiklar på engelska är inte min grej... Tacka vet jag Google Översätt! Nu är det gjort utifrån min förmåga i alla fall så snart bär det av till skolan.
I eftermiddag är det dags för mitt "arbetspass" på vår förskola, var inte riktigt planerat för idag men det gick att klämma in.
För den som nu undrar vad är för något med arbetspass för föräldrar på förskola, så kan jag meddela att det är ett föräldrakooperativ vi har. Vi föräldrar ställer upp och passar barnen på förskolan medan personalen har planering. Ganska trevligt att komma in i barngruppen en liten stund och på så vis lära känna barnen. Direkt efter arbetspassen blir det att åka hem och slänga ihop något ätbart till familjen för att sedan åka vidare på föräldrarådsmöte.
Någonstans där i mitten hade ett par extra timmar gjort sig fint. Vi hade ju behövt åka och köpa en ny tvättmaskin. Jaja det får bli en annan gång det.

Inga kommentarer: