onsdag 11 januari 2012

Tjäna extra

Sitter här och funderar på att det hade allt varit ganska skönt att tjäna en extra slant ibland för att dryga ut studentkassan, den är ju inte så fet... Känner mig lite vilsen i det hela. Vet att skolan tar en hel del tid, familjen tar sin och inte vill jag försumma mina käraste. Så var ska jag klämma in ett extrajobb?
Det är ju synd att pengar inte växer på träden, då hade jag gått ut och plockat lite.

Mormor och morfar har bokat resa efter sommaren och de har lovat M att han skulle få följa med de utomlands när han lärt sig simma. Nu har han lärt sig simma och en biljett är bokad till honom också. Jag hade verkligen vilat följa med, men ekonomiskt ser en resa ut att vara lite i överkant för vår budget just nu.

Än vet vi inte hur länge J har kvar jobbet och innan dess får vi snällt avvakta. J och andra sidan är ganska nöjd med att inte åka. Där delar vi inte samma önskan. Det gör ännu mer att vi avstår, för vist hade vi kunnat skramla ihop lite resepengar om vi ansträngt oss lite.

Får ta mig en funderare på om det finns något smidigt sätt, både att få ihop lite extra pengar och att mjuka upp mannen så han vill åka.

Har du tips?

Inga kommentarer: