lördag 28 januari 2012

Säkerhet

Idag blev det en liten jakt på ny bilstol för älstan. Jakten gick lätt och smidigt och vi tog "första bästa".

Detta är dagens fynd. Jag faktiskt fynd för den var på rea, som jag sagt tidigare, I like REA!

Denna stol ska bara fungera som extra och finnas på förskolan och användas när de åker på gympa och andra utflykter, den han tidigare har haft har blivit för liten då den inte är justerbar i ryggstödet.

Säkerheten är väldigt viktig för mig eller för oss. Bilen förskolan kör med är utrustad med bilkuddar och alla barnen åker på dessa utan vår son som måste åka på en stol utrustad med rygg- och nackstöd. Fjolligt, överbeskyddande eller tramsigt kanske andra tycker men vi anser att säkerheten är jätte viktig. Jag tänker i banorna om vad som skulle kunna ske vid en krock i respektive stol/kudde och tänker att kan jag göra någonting för att skydda mitt barn extra så gör jag det. Skulle inte kunna leva med tanken på att jag inte gjort mitt bästa i frågan.
Fler döda barn är mer än jag skulle klara av. En hygglig stol är det minsta jag kan göra.

Våra bilar är båda utrustade med Besafe stolar till båda barnen och anledningen till valet av dessa är för att de är bäst i test många gånger om. Givetvis är det bakåtvänt som gäller för lilleman.
Denna gången var det (tyvärr) en kostnadsfråga då användningen är begränsad men jag är ändå kanske nöjd och tror på denna stol, den är iaf bättre än alternativet kudde.
Även M var nöjd och ville ha denna stol. Vid flera tillfälle har han faktiskt uttryckt att han är glad över att han har en "lyx" stol på förskolan. Stå trotts olikheten med de andra barnen ser han inte det på något negativt sätt.

Inga kommentarer: