onsdag 18 januari 2012

Plugga hit och plugga dit

Diabetes
Strok
KOL
Astma
Cirkulationsorganens sjukdomar
Ortopedi
Kirurgi
Pre- och postoperativt
Smärta
Riskbedömningsinstrument

Nu har jag suttit i tre dagar och pluggat inför morgondagens tenta. Tycker jag pluggat lite på allting och har åtminstone lite koll både här och där. Frågan är ju om jag pluggat på rätt saker och om det jag kan är tillräckligt?

Allt har en tendens att bilda gröt i huvudet på mig nu. Dessutom börjar jag känna efter och kanske mitt ständiga kissande i dagarna tre beror på diabetes...? Eller kan det bero på att jag hävt i mig mängder med te, i försök att hålla koncentrationen och värmen uppe? Troligen är det tekonsumtionen som är boven. Hypokondrin som drabbar oss blivande syrror spelar mig ett spratt. Fast jag är ju både trött, okoncentrerad och lite huvudvärk känner jag minsann av...
Fan, fram med självinsikten och inse att jag hällt i mig för mycket te, pluggat för mycket och dragit på mig en helt vanlig förkylning.

Gissar att det inte längre fastnar med information nu, hur mycket jag än läster och matar på. Mitt huvud behöver en rast, långlunch med mig själv. Synd att jag inte har något festligt att luncha på...

Inga kommentarer: