fredag 23 december 2011

Det jävlas med mig

Det passar sig ypperligt med en liten förkylning så här dan före doppade dan. Eller inte! Har så ont i halsen och tung i skallen är jag. Men bit ihop och gör klart inför morgon dagen.

Tänkte göra julgodis med grabbarna idag men insåg att jag glömt handla vissa saker, vi som ändå handlat två gånger i veckan. Dessutom tog lilleplutts välling slut nu på morgonen och det lär inte bli någon höjdare i kväll när han ska sova. Så lika bra att ta sig till affären och slå sig fram bland alla andra galna och stressiga människor som inte heller har haft framförhållning och handlat innan jul.

Fick igår samtal från möbelaffären där vi beställt sängar till killarna som de skulle få nu i julklapp. Ett problem hade uppstått, bara EN säng hade kommit och leverantörerna hade julstäng nu så troligen kommer nästa säng först v 3. Skit trist. Och ett delikat dilemma för oss, vem ska få första sängen? Eller ska vi vänta in nästa? D har ingen säng och M blir sur om inte han får först. Kanske lika bra att vänta...

Jag borde gå och lägga mig med täcket upp till öronen och sova till julen är över. Varför känner jag alltid så? Julen är krav fylld och man ska tillfredsställa alla och glömmer bort sig själv. Dessutom gör saknaden än mer ont i dessa tider.
Ge mig nytt år och ny vardag!

Inga kommentarer: