tisdag 15 november 2011

Sömn är härligt

Jag tycker att sömn ibland underskattas speciellt av de som får tillräckligt med sömn. Jag gillar att sova, uppskattar mer att lägga mig tidigt och sova en kväll än att sitta uppe och titta på tv. Med vetskap om att sömn gör mig gott och dagen efter kommer bli bra mycket lättare om jag får mina timmar, sover jag med gott samvete. Jag är absolut ingen kvälls-människa, nej jag älskar att sova. Kan man ha sova som hobby?

Kanske är detta ett resultat av att vara småbarns förälder? Mina barn sover gott på natten men man måste vara beredd på att stiga upp på morgonen. Sovmorgon är om familjen sover till 8 en helgmorgon och det tillhör inte vanligheterna.

Mer sömn åt folket!
Se inte sömn som ett slöseri av kvällen utan en uppladdning av dagen som gryr.


Inga kommentarer: