onsdag 5 oktober 2011

Detta med kattsand alltså, hur svårt ska det vara?

Trodde det fanns en sorts kattsand och att det inte spelade så stor roll hur den var. Man ack så jag bedrog mig. Har sedan vi skaffade lilla Smulan testat tre olika sorter och ingen är den andra lik. Euroshoppers var helt okej och dessutom ganska billig, men så skulle den tydligen inte finnas i sortimentet på ica där vi handlar. Testade en sort som såg ut som pellets, nej säger jag, inget bra. Började titta på hyllorna och tyckte det var onödiga pengar att slänga upp på något katten ska skita på så tog en billigaste säcken. Men nheh den var inget bra. Klumpar sig och döljer inte lukten något vidare, så vill vi inte ha det. Hur svår ska det vara? Nu måste jag ju ge mig ut på kattsands jakt. Inte är det lätt att hitta sand som är billig och bra, enligt mitt tycke kostar det ändå en slant i förhållande till vad den används till.

Finns det någon kattsands kunnig människa där ute som kan ge mig tips?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Malin!
Jag har använt Pussi kompakt, blå förpackning som finns i de flesta affärer samt på eko, i många år och är helnöjd. Den är kanon, håller lukten borta, varar länge och är prisvärd:)

Mvh Linda

Anonym sa...

ever clean är bra. Finns i många olika dofter. dock rätt så dyrt. men är super enkelt att städa och håller länge.