måndag 12 september 2011

Blöt katt

Satt i soffan och njöt av mitt te och lite gottis när det plötsligt uppenbara sig ett ljud som inte riktigt går att identifiera. Fundersamt tittar jag och mannen på varandra och försöker lokalisera var ljudet kommer i från. Mannen reser sig upp och vänder sig mot altandörren. Öppnar och hör hur regnet öser ner och in springer katten, genom blöt. "Oj då jag glömde vist att jag släppte ut katten för ett tag sedan" sa mannen.
Men nu är hon lugn och harmonisk vilket hon inte var när hon åkte ut, det var också anledningen till att hon åkte ut.
Fast det är något med denna katten och vatten. föra veckan badade hon i bubbelbadkaret. Jag hade precis tagit upp barnen från badet och vi lämnade badrummet för att få kläder på ungarna. Plötsligt hör jag ett himla plaskande i från badrummet och fattar att katten hoppat i. där låg hon och plaskade och försökte med alla medel ta sig upp utan att lyckas. Knäppa katt!
När vi bara haft henne en vecka kom hon ut från toaletten och var blöt, alltså måste hon ha hoppat upp på toalettstolen, problemet var bara att locket var öppet.

Snart har lilla Smulan testat alla badmöjligheter.

2 kommentarer:

Maria sa...

Hahaha, bubbelbadande katt? Nåväl, hon luktar ju inte alla då i alla fall. Eller blir full av bakterier som av toan. Urk. :)

Lilla Jag sa...

Vatten har dessutom väldigt lugnande effekter på denna katt, hon blir så lugn och trött efter ett bad :D