måndag 25 juli 2011

Veckans mat

Måndag igen, sitter här på arbetet och övervakar filterspolningen som pågår och försöker planera veckans middagar. Planerar att åka och handla när jag slutat problemet är bara att komma på vad jag ska handla. Det är så sjukt trist att  komma på vad som ska dukas fram på bordet varje dag, är dålig på att variera mig och den ena rätten liknar den andra. Det kan vara förödande att testa nya saker, det kan ju bli äckligt. Sedan är det ganska bra om alla i familjen gillar maten och åtminstone får i sig något, tyvärr är vi nog en kräsen familj, det en gillar gillar inte någon annan...Så jag får gnugga hjärncellerna och försöka få fram någon form av vettig matlista för kommande vecka.

Men ska nog införa att den som handlar eller lagar maten får bestämma och övriga får äta och se glada ut och komma med egna förslag om det inte passar. Ser ut som det är jag som bestämmer denna vecka :-)




Troligen massa konstiga stavlingar och så men mobilbloggande blir så.

Skickat från min HTC

1 kommentar:

Maria sa...

ica.se! Där kan du lägga till recept som verkar goda och så vips görs en inköpslista av sig själv... :D